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Home > I migliori libri dal mondo delle Startup > I 76 libri consigliati da Joel Spolsky

I 76 libri consigliati da Joel Spolsky

Avram Joel Spolsky è un informatico e scrittore americano. È l’autore di Joel on Software, un blog sullo sviluppo di software ed è inoltre il creatore del software di project management Trello. È stato Program Manager nel team di Microsoft Excel tra il 1991 e il 1994.

Libri Consigliati:

  • Speeding the Net: This Inside Story of Netscape and How It Challenged Microsoft di Josh Quittner e Michelle Slatalla
  • aol.com: How Steve Case Beat Bill Gates, Nailed the Nethead, and Made Millions in the War for the Web di Kara Swisher
  • dot.bomb: My Days and Nights at an Internet Goliath di J. David Kuo
  • The New New Thing: A Silicon Valley Story di Michael Lewis
  • Burn Rate: How I Survived the Gold Rush Years on the Internet di Michael Wolff
  • Accidental Empires di Robert Cringely
  • Revolution in The Valley di Andy Hertzfeld
  • The Anatomy of Buzz: How to Create Word of Mouth Marketing di Emanuel Rosen
  • Death March: The Complete Software Developer’s Guide to Surviving “Mission Impossible” Projects di Edward Yourdon
  • Secrets of Consulting: A Guide to Giving and Getting Advice Successfully di Gerald Weinberg
  • Rules For Revolutionaries: The Capitalist Manifesto for Creating and Marketing New Products and Services di Guy Kawasaki
  • Positioning: The Battle for Your Mind di Al Ries e Jack Trout
  • The Manager Pool: Patterns for Radical Leadership di Don Sherwood Olson e Carol L. Stimmel
  • Ben & Jerry’s: The Inside Scoop : How Two Real Guys Built a Business with a Social Conscience and a Sense of Humor di Fred Lager
  • Le 22 immutabili leggi del marketing di Al Ries e Jack Trout
  • The Goal: A Process of Ongoing Improvement di Eliyahu M. Goldratt
  • Critical Chain: Project Management and the Theory of Constraints di Eliyahu M. Goldratt
  • Microserfs di Douglas Coupland
  • The Product Marketing Handbook for Software di Merrill R Chapman
  • Slack: Getting Past Burnout, Busywork, and the Myth of Total Efficiency di Tom DeMarco
  • The Art of the Start: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything di Guy Kawasaki
  • The Business of Software: What Every Manager, Programmer, and Entrepreneur Must Know to Thrive and Survive in Good Times and Bad di Michael A. Cusumano
  • A spasso per Wall Street. Tutti i segreti per investire con successo di Burton Malkiel
  • 21 Dog Years: A Cube Dweller’s Tale di Mike Daisey
  • Inside Intuit: How the Makers of Quicken Beat Microsoft and Revolutionized an Entire Industry di Suzanne Taylor e Kathy Schroeder
  • Direct from Dell: Strategies that Revolutionized an Industry di Michael Dell
  • Making the Technical Sale di Rick Greenwald e Jim Milbery
  • Selling Air di Dan Herchenroether
  • Crossing the Chasm di Geoffrey Moore
  • Four Days with Dr. Deming: A Strategy for Modern Methods of Management di William J. Latzko e David M. Saunders
  • Amazonia: Five Years at the Epicenter of the Dot.com Juggernaut di James Marcus
  • The PayPal Wars; Battles with eBay, the Media, the Mafia, and the Rest of Planet Earth di Eric M. Jackson
  • The Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Culture di John Battelle
  • Il punto critico. I grandi effetti dei piccoli cambiamenti di Malcolm Gladwell
  • The Fall of Advertising and the Rise of PR di Al Ries e Laura Ries
  • High St@kes, No Prisoners di Charles Ferguson
  • The E-Myth Revisited di Michael Gerber
  • The One Minute Manager di Kenneth H. Blanchard e Spencer Johnson
  • Getting to Yes di Roger Fisher e William Ury
  • Essentials of Accounting di Robert N. Anthony
  • Le armi della persuasione di Robert Cialdini
  • Geeks: How Two Lost Boys Rode the Internet Out of Idaho di Jon Katz
  • The Portable MBA di Kenneth M. Eades , Lynn A. Isabella , Timothy M. Laseter , Peter L. Rodriguez e Paul J. Simko
  • Little Red Book of Selling: 12.5 Principles of Sales Greatness di Jeffrey Gitomer
  • Come trattare gli altri e farseli amici di Dale Carnegie

Fonte: JOEL ON SOFTWARE

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